På gång

Så underbart med en massa kardflor att välja bland. Ibland blir jag nästan lite villrådig och får fundera över vad jag vill göra och med vilka färgkombinationer. Jag valde ur Kallbo-ullen. Det är den mjukaste ullen. Jag slutar aldrig fascineras över hur otroligt olika egenskaper och kvaliteér ull kan ha. En hög kan vara stickig och sträv och passar då till sockar som inte ligger direkt mot huden och en annan hur mjuk och finfibrig som helst och passar till sjalar och handledsvärmare som bör vara mjuka och gosiga. Ibland är det faktiskt stora skillnader från samma får. Sträv och grov ull mitt på ryggen, den ull som tagit emot regn och ska leda bort vattnet så inte djuret blir blöt och kall. På sidorna sitter oftast den finaste och mjukaste ullen.



Detta är från färggrytan jag färgade senast.



Jag tänkte att detta ska bli tvåtrådigt för att färgerna ska gå ihop lite mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0