Barnvantar med bubbelmudd




Ur restgarnsgömman blev dessa till. Även dessa stickade med magic loop. Jag använder rundsticka och tar en tråd utifrån och en innifrån. Man kan också använda två nystan. Jag lägger upp med stickad uppläggning halva högervantens maskantal med tråden från utsidan, sedan tar jag garn från insidan och lägger upp hela vänstervanters maskantal och drar ut vajern vid halva maskantalet. Sedan tar jag högervantens garn och lägger upp andra halvans maskantal och drar ut vajern vid halva maskantalet. Uppläggningen är klar! Jag drar fram stickan från de bakre maskorna och börjar sticka. Pass upp så inte maskorna vrider sig runt vajern.
Fördelen med magic loop är att färgbyte sker enkelt på samma varv på bägge vantarna samtidigt. Man kan lättare beräkna hur långt en färg räcker och man slipper räkna varv. Helt perfekt om man har snuttar av garn kvar och vill göra vantar eller sockar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0