Sockgarn

Grå Kallbo-ull med en liten touch av växtfärgat rosa inslag.







Lägg märke till den gamla spinnrocken i bakgrunden. Den är dekorativt sliten över trampan och den ser ut att ha varit använd en hel del. Tyvärr är trissan trasig, krokarna på spolen är väldigt rostiga och jag har haft svårighet att hitta reservdelar till den.
Härvan ligger på en slags garnvindare som jag hittat på en gammal lagårdsvind. Jag tog hem den och tvättade av den en hel deel damm. Den är helt gjord i trä och ser ut att vara hemmagjord. Att använda den går hur bra som helst. Jag brukar även spänna ut tvättade garnhärvor på den för torkning. Det är bara att ställa in i pannrummet så har det torkat på ett dygn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0