Knorrebonk-garn


Jag har under de senaste dagarna spunnit en tunn tråd av vacker gulfärgad gotlandsull. Tänkte ha den entrådig för att göra en sjal av. När jag tog av det från härvaren liknade garnet mer ett fågelbo. Det hade alldeles för hög snodd och skulle inte gå att använda till att göra en vacker sjal av. Vad gör man då?

Jag spann en tjockare tråd i en annan gul nyans och tvinnade ihop dessa.



Genom att hålla den tunna tråden sträckt och linda den tjockare runt fick jag ett helt annat resultat.



Knorrebonk-garn i två gula nyanser.




Kommentarer
Postat av: karin

mycket passande namn...

2012-02-12 @ 09:29:51
URL: http://bjenbergkarin.blogg.se/
Postat av: Kia

skitsnyggt om man får säga så

2012-02-20 @ 22:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0