Slöjdcafé på Balfors gård

Gårdagskvällen tillbringade jag, min yngsta dotter och grannen i Balfors på slöjdcafé. Uppmaningen var att ta med sig sitt hantverk, umgås och fika. Många stickade, någon virkade, jag och grannen hade med oss spinnrockarna och spann och en annan kardade ull på kardmaskin. Innehavaren själv böjde tråd och fixade till ett broschyrställ.
Det var mycket trevligt att utbyta mönster, visa det var och en höll på med, utbyta tankar och ideér med varandra medan elden sprakade i vedspisen och gav värme i det gamla timmerhuset. Ljusen fladdrade och blev alltmer stämningshöjande allteftersom skymningen föll. Medan jag satt vid min spinnrock fångades jag av atmosfären, kunde ana hur livet kunde ha sett ut i en annan tid. Så naturligt att följa med i naturens rytm och arbeta tills dagsljuset inte längre räcker. Lägga sig till ro utan nutidens artificiella ljus och möjlighet att jobba dygnet runt.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth i Piteå

Vilken trevlig kväll! Inte utan att jag avundas er som fick uppleva den stämningen. Hoppas att det blir fler tillfällen till hösten och att jag kan följa med er.

2011-05-14 @ 17:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0