Polkagarn





Mitt "80/20-garn". Tanken var att garnet skulle vara övervägande vitt med röda inslag. Jag vägde noga och la upp 10 högar med 8 gram vit ull och 2 gram röd ull. Dottern tyckte det såg ut som små bakelser. Jag började spinna vitt för att sen övergå till rött från varje hög och fick därmed ett randigt entrådigt garn. Efter att ha nystat upp det tvinnade jag ihop garnet tvåtrådigt. De röda partierna kom inte samtidigt som jag tänkt, men det blev ändå riktigt bra, ca 100 gram.
Nästa gång ska jag prova navajotvinning för att få fram de effekter jag önskar.

Kommentarer
Postat av: karin nilsson

Oj oj oj, vad flitig du har varit. det olivgröna garnet var fint..min favoritfärg vet du.

2011-07-27 @ 14:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0