Spinnrock och ull

Jag gjorde äntligen slag i saken och köpte en spinnrock förra helgen. Det blev en Louet S10 DT.



Den jag har haft på långlån kunde jag äntligen lämna igen. Tack så mycket att jag fick möjlighet att prova och känna efter om spinning var något för mig.

Jag passade på att även köpa ull, både färgad och råull. Snacka om att jag kände mig som ett barn i en godisbutik. Det fanns ull i alla möjliga färger, handspunna garner, effektfibrer var man än tittade. Ett riktigt ullparadis! 


Grå gotlandsull.



Härlig blandning av färger. Den gröna är i verkligheten grönare. Det är kul att se hur färgen tagit olika från rot till topp. Topparna är skogsgröna medan roten ljusare. 




Visst blir man glad av alla färger!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0