Efterlängtad färgning

Gårdagens eftermiddag färgade jag med grannen. Vi färgade både i grytor och i micron. Familjen befann sig mest utomhus eller i andra rum långt från de fantastiska dofter som varm blöt ull ger. Ullen är från grannens gotlandsfår, både tackull och lammull. 

 
Rubinrött.
 
                        Svart.  

              Ametist, en fantastiskt lila nyans.
         
 
Det gröna och gula färgades i micron. Det ligger på tork nu i pannrummet och som vanligt går jag och vänder och drar i ullen, klämmer och känner, funderar på vad det ska bli för garner. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Och det gör jag med! Vad ska det bli? Det är väldigt trevligt att gå och titta på det och känna och klämma. Jag är väldigt nöjd med färgerna.

2013-05-05 @ 19:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0