Grytlapp

När jag var liten virkade jag jättemycket en period. Tror det var i mellanstadiet. Jag vet inte riktigt hur jag kom in på det, men jag försökte tolka mönster på små dukar och tyda de kryptiska förkortningar som var däri. Mamma var mer kunnig i stickningen och sömnadens konst så jag blev hänvisad till grannfrun. Hon lärde mig tyda virkningens förkortningar och visade mig hur jag skulle göra när jag kom med garn och virknål. Jag har fortfarande kvar julpynt i form av stjärnor som nu hänger i granen i vitt och rött från den tiden.

Nu har jag gjort en enkel grytlapp i fasta maskor till en av döttrarna med hennes och pojkvännens initialer på broderade i stjälkstygn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0