Dubbel glädje

Jag färgade hemma för första gången i går. Blandade färg utifrån ett recept för 2 kg ull och förminskade det till 6 hg. Lite spännande var det när micron gick på högtryck och doften av färg och blöt varm ull spred sig i köket. Jag körde några minuter åt gången och kollade vartefter om vätskan blivit klar. När övriga familjen anlände hem kom konstiga utrop redan ute i hallen; Åh fy, vad är det som luktar?
Doften av kommande skaparglädje.
Det rosa är färgat på ullkursen i Balfors. Efterbad på koschenill och rödlöksskal.
Var idag ute och plockade kantareller för första gången. Jag hade turen att ha med mig en kunnig person som förklarade var de trivdes och hur de ser ut. Jag vet att man borde känna igen kantareller, men den enda svamp jag tidigare kunde var flugsvamp.

Kommentarer
Postat av: karin

Ja, nu är det bara att plocka! hoppas de smakade lika smaskigt som de såg ut.

2011-08-26 @ 18:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0